Ömer Faruk Dizdar‘ın karanlık neşesi yükselişte!
Spotify’da dinlemek için tıklayınız.
13
2020
karanlık neşe, yükselişte: BU GEZEGEN BENİMKİ DEĞİL! (Ömer Faruk Dizdar)
12
2020
Sahaf Kolektifi’nden Önemli Mesaj
“Türkiye Sahaf Kolektifi, korona virüsü salgını sebebiyle yaşanan ekonomik güçlüklere ilişkin bir yazı kaleme aldı. Yazıda, sahaf esnafının salgının sonuna kadar dayanmasının mümkün olmadığının belirtildi.”
“Sahaf esnafı ve çizgi romancılar, efemeracılar, filatelist ve nümismatlar, küçük objeciler, ikinci elciler, seyyar kitapçılar gündelik yaşayan, nakit sermaye ve birikimi olmayan ticaret erbabındadır. İşte bu nedenle dükkânların kapalı, kitap ticaretinin sonlanmış olmasına pek uzun bir zaman dayanamazlar. Kendilerini idare ve idame etmeleri gündelik kazanç kapıları kapatılırsa mümkün olmaz. Uzun süreceği söylenen bu vahim pandeminin öngörülen bitiş tarihine kadar dayanması pek çoğu için gerçekten zor” diyen Sahaf Kolektifi yazıyı, “Sahafını koru, kitap aşkına” mesajıyla sonlandırdı.
Haberin ve mesajın tam metnini https://www.gazeteduvar.com.tr/kitap/2020/04/09/turkiye-sahaf-kolektifinden-mesaj-sahafini-koru-kitap-askina/ adresinden okuyabilirsiniz.
09
2020
Upas/Anlatı: KÖPEK (Mert Can Aksoy)
(…) Kalkıp yürümekte olan ona yettim. Yüzüne bakmadan önce ayaklarına uzunca bakıp adımlarımızı denkleştirdim, kollarına bakıp sağlamasını yaptım. Hiç yüzüne bakmamakta kararlıydım. Orada çok önceleri kaybettiğim ve sonra uzunca bir süre aradığım ve sonra yine uzunca bir süre aradığım o şeyin kendine dönüşmek isteğimi birden bulacak olmamın, korkmak dememeli buna, tüm bunları unutmuş olmamın utancıyla karşılaşacakmışım gibi. O da konuşmuyordu. (…)
Mert Can Aksoy‘un kaleme aldığı ‘Köpek’ başlıklı anlatının tam metnini https://upas.evvel.org/?p=1208 adresinden okuyabilirsiniz.
Önemli Not: “Sıkı şiire öncelik vermek” ve “imgelemin özgürleşmesini sağlamak” amacıyla dijital yayıncılık serüvenine başlayan UPAS Yayın‘ın tüm kitaplarını upas.evvel.org adresinden ücretsiz olarak okuyabilirsiniz.
09
2020
Duvarda: “Moda”
by Canavar
Moda, Kadıköy
Hamiş: EVV3L kapsamında yayımlanan “Sokak Sanatı” başlıklı ilgilerin tümüne https://evvel.org/ilgi/duvarda adresinden ulaşabilirsiniz.
04
2020
“cazı böyle severim işte…” (Charles Mingus)
(…)
Şu duyduğunuz caz müziğin sesiydi
Şimdi ise açlıkla aramda on beş sent kaldığına göre
Eve tüm yolu yürümek zorunda kalacağım gibi görünüyor
Çünkü bir şarkı daha çalacağım
Cazı böyle severim işte…
(ağır ve acıklı kısık trompet sesi)
(…)
Charles Mingus
A Colloquial Dream Scenes In The City
by Şenol Erdoğan & Deniz Kurt (Sub Press)
03
2020
Evde Kal, Şiir Oku: Zafer Yalçınpınar’ın Tüm Şiirleri ve Şiir Kitapları (pdf, e-kitap)
Zafer Yalçınpınar‘ın tüm şiirlerini ve
şiir kitaplarını https://bit.ly/zypsiir adresinden
ücretsiz -pdf dosyası olarak- okuyabilirsiniz
01
2020
30
2020
Nâzım Hikmet Çizimi (Abidin Dino)
Abidin Dino‘nun Nâzım Hikmet çizimlerinden…
(Çizimden haberdar olmamızı sağlayan
sıkı sahhaf Barış Bingöl’e çok teşekkür ederiz.)
Hamiş: EVV3L kapsamında yayımlanan Nâzım Hikmet ilgilerine https://evvel.org/ilgi/tas-ucak adresinden, Abidin Dino ilgilerine ise https://evvel.org/ilgi/abidin-dino adresinden ulaşabilirsiniz.
28
2020
Makale/Teori: “COVID-19 Günlerinde Antikapitalist Politika” (David Harvey)
“Günlük haber akışını yorumlamaya, anlamaya ve analiz etmeye çalışırken, kapitalizmin nasıl işlediğine dair iki farklı ama kesişen modelin arka planına aykırı neler olduğunu yerli yerine koyma niyetindeyim. Birinci düzeyde, (Marx’ın ifadesiyle) üretim, gerçekleşme (tüketim), dağıtım ve yeniden yatırım farklı “momentleri” yoluyla kâr arayışındaki para değeri akışı sürerken, sermayenin dolaşım ve birikimindeki iç çelişkilerin bir haritalaması. Bu, kapitalist ekonominin sonsuz bir genişleme ve büyüme sarmalı olarak bir modelidir. Model, örneğin, jeopolitik rekabet, eşitsiz coğrafi kalkınma, finansal kurumlar, devlet politikaları, teknolojik yeniden yapılandırmalar ve mütemadiyen değişen iş bölümü ve toplumsal ilişkiler ağı merceklerinden geçerek daha ayrıntılı bir hale gelirken epeyce karmaşıklaşıyor.
Bununla birlikte, bu modeli (evlerde ve topluluklarda gerçekleşen) daha geniş bir toplumsal yeniden üretim bağlamında, (kentleşmiş alandaki “ikincil doğa” ve inşa edilmiş çevre de dahil olmak üzere) doğa ile devam eden ve sürekli evrilen metabolik bir ilişkide ve insan topluluklarının tipik olarak mekân ve zamanda yarattığı her türlü kültürel, (bilgiye dayalı) bilimsel, dini ve rastgele toplumsal oluşumların hepsine gömülü olarak tasavvur ediyorum. Bu ikinci sırada yer alan “momentler”, insan istek, ihtiyaç ve arzularının aktif birer ifadesini, bilgi ve anlam arzusunu ve hepsinin işaretlenmiş coğrafi, kültürel, sosyal ve politik çeşitlilik dünyasında çözümlendiği değişen kurumsal düzenlemelerin, politik tartışmaların, ideolojik çatışmaların, kayıpların, yenilgilerin, hüsranların ve yabancılaşmanın oluşturduğu zemine karşı evrilmekteki tatmin arayışını kapsıyor. Bu ikinci model, daha çok benim küresel kapitalizmin ayrıksı bir toplumsal formasyon olarak çalışması anlayışımı oluştururken, birincisi tarihsel ve coğrafi evriminin belirli izlekleri boyunca bu toplumsal formasyona güç veren ekonomik motora içkin çelişkilerle ilgilidir.” (…)
DAVID HARVEY
Çeviren: Cansu Yumuşak, polenekoloji.org, 22 Mart 2020
Makalenin tam metnini https://www.polenekoloji.org/covid-19-gunlerinde-antikapitalist-politika/ adresinden okuyabilirsiniz.
27
2020
Rexx (Reks) Sineması kapandı!
İstanbul’un sembol sinemalarından Kadıköy Rexx Sineması, koronavirüs salgını nedeniyle faaliyetlerine tamamen son verdi. Efsanevi sinemanın tahliye işlemlerine başlandı.
“Rexx’in bulunduğu arsanın tarihi 19. yüzyıla dayanıyor. Arsa, 1800’lü yılların başlarında, Kadıköy Rum Ortodoks Cemaati Kiliseleri Vakfı’na ait… 1870’lerde arsada Apollon Tiyatrosu inşa ediliyor. 1922 yılının 13 Nisan’ında Türk tiyatrosunun baş figürlerinden ilk kadın tiyatrocumuz Afife Jale’nin sahneye ilk çıktığı mekân olan Apollon Tiyatrosu, 1932 yılında toprak sahiplerince kiralanarak Hale Sineması oluyor. Reks Sineması, mimar Maruf Önal tarafından 1961 yılında bu arsa üzerinde yapılıyor.” (Kaynak: https://www.haberturk.com/60-yillik-kadikoy-rexx-sinemasi-kapaniyor-2626954)
Bkz: https://www.birgun.net/haber/rexx-ve-atlas-sinemalari-kapandi-293553
27
2020
(KADIKÖY) UNDERGROUND POETIX // Dijital Arşiv
karantina günlerinde #EVDEKAL
Efsanevi -Kadıköy- Underground Poetix‘in
tüm sayılarını -pdf biçeminde- okuyabilirsiniz!
“zamansız” sayıları okumak için:
https://undergroundpoetix.com/suresiz/
“zamanlanmış” sayıları okumak için:
https://undergroundpoetix.com/aylik/
26
2020
#EvdeKal, UPAS oku!
#EVDEKAL
şiir oku!
“Sıkı şiire öncelik vermek” ve “imgelemin özgürleşmesini
sağlamak” amacıyla dijital yayıncılık serüvenine başlayan
UPAS Yayın‘ın tüm kitaplarını upas.evvel.org adresinden
ücretsiz olarak okuyabilirsiniz.
26
2020
Merdivenden İnen Çıplak: “Marcel Duchamp” (Guillaume Apollinaire, 1913)
Marcel Duchamp‘ın öncüsü olduğu ‘estetik özgürlük’
hakkında Guilaume Apollinaire tarafından -1913’te-
kaleme alınan izlenimlerden bir kesit…
UPAS‘ta; https://upas.evvel.org/?p=1199
Hamiş: EVV3L kapsamında yayımlanan “Gerçeküstü” başlıklı ilgilere https://evvel.org/ilgi/gercekustu adresinden, “poetika çalışmaları”na ise https://evvel.org/ilgi/poetika-calismalari adresinden ulaşabilirsiniz.
25
2020
Covid-19: Bir İstisna Hali ya da Arzumuzun Gerçekleşmesi Tarafından Ele Geçirilmek (Şefik Özcan)
i) Neoliberal ekonomi politiğin sınırsız kâr hırsının neden olduğu küresel krizlerin artık sistemsel olarak yönetilebilir olmadığının işareti olarak, bilinmeyen bir düşman imgesinde betimlenen virüs gerçeğini ve buna bağlı olarak geliştirilen yeni biyopolitikayı post-Fordist ekonomi bağlamında ele almak.
ii) virüsün neden olduğu küresel çaptaki olağanüstü hal durumunu, Carl Schmitt’in Siyasal Teoloji ve Siyasal Olanın Tanımı kitaplarında ortaya koyduğu “olağanüstü hal”, “istisna” ve “dost-düşman” kavramlarıyla birlikte ele almak.
Şefik Özcan tarafından e-skop dergisi kapsamında kaleme alınan önemli incelemenin tam metnini https://www.e-skop.com/skopbulten/covid-19-bir-istisna-hali-ya-da-arzumuzun-gerceklesmesi-tarafindan-ele-gecirilmek/5699 adresinden okuyabilirsiniz.
20
2020
Karanlık Neşe: “onda beni ona bağlayan bir şey var” (Ömer Faruk Dizdar)
Ömer Faruk Dizdar‘ın ‘karanlık neşesi’
Spotify ve YouTube’da!
18
2020
Bora Sarı Band, sözsüz ve benzersiz cümleler kuruyor! MUTE FUNK!
Spotify‘da dinlemek için tıklayınız…
“Bora Sarı Band‘in ‘mute funk’ başlıklı sözsüz şarkısına (!) ve işbu benzersiz şarkının “yeni öz” taşıyan Blues-Rock cümlelerine hayran kalacağınızı düşünüyorum.” (Zafer Yalçınpınar)
Ayrıca bkz: Bora Sarı ve arkadaşları, sahici Blues-Rock tınısını köklendiriyor…
17
2020
“Koronavirüsü, kendimizi izole edeceğimiz bir geleceğin önizlemesidir.”
Will Oremus tarafından “Koronavirüsü, kendimizi izole edeceğimiz bir geleceğin önizlemesidir” başlığıyla kaleme alınan ve (17 Mart 2020 tarihli “Yeşil Gazete” kapsamında) Sn. Hande Yetkin‘in çevirisini gerçekleştirdiği işbu vizyoner makalenin tam metnini okumak için tıklayınız…
11
2020
Corona Kafası: Pearl Jam’in 2020 turnesi ertelendi!
Detaylar için bkz:
https://www.sanatatak.com/view/pearl-jam-corona-virusu
04
2020
Pablo Neruda koleksiyonu satılıyor…
Şilili şair Pablo Neruda’nın 603 eserinin bulunduğu orijinal dokümanlar, el yazıları, kitaplar ve fotoğraflar İspanyol bir şarap üreticisi olan Santiago Vivanco’nun koleksiyonunda bulunuyor. Vivanco tüm bu eserleri toplu şekilde İspanya’nın Barselona kentindeki bir müzayede satışa çıkaracağını duyurdu. 19 Mart’ta gerçekleşecek olan müzayededeki açılış rakamı ise 650 bin euro. (…) Haberin tam metni şurada: https://odatv.com/pablo-neruda-koleksiyonu-satiliyor–29022018.html
04
2020
Sıkı şiir Upas Yayın’da…
“Sıkı şiire öncelik vermek” ve “imgelemin özgürleşmesini
sağlamak” amacıyla dijital yayıncılık serüvenine başlayan
UPAS Yayın‘ın tüm kitaplarını upas.evvel.org adresinden
ücretsiz olarak okuyabilirsiniz.
29
2020
Sıkı Şarkı: “Karanlığın En Dibindeyim” (Emir Alisipahi)
“Karanlığın En Dibindeyim” EMİR ALİSİPAHİ
Spotify‘da dinlemek için: bit.ly/karanligindibi
Söz & Müzik & Düzenleme & Vokal: Emir Alisipahi
Gitarlar: Bora Sarı, Yağmur Kerestecioğlu, Emir Alisipahi
Davul: Burak Çevik Bas: Berkay Aygör
Klavye: Yağmur Kerestecioğlu
Mix&Mastering: Umut Tosun
Görsel Çalışmalar: H. Furkan Düzgün, Halil Koç, Ömer Akdağ
Kayıt: Studio Josephine, Studio Tantana, Furkan ROE
Sözler:
sen çıkıp geldin, birden bire
kendimi buldum gibi, derinlerinde
iki kadehle sarhoş olmuşum ben şimdi
birden bire, ondan ikiye
karanlığın en dibindeyim
yolunu kaybetme, dikkat et
gel, gel, gel, beni gündüze çıkar
çok geç, olmadan pusulanı çıkar
bendimi buldum gibi, birden bire
tam rayına oturmuş bir sözcüğüm, şimdi
satırın en ucundayım, düşüyorum gibi
yolunu kaybetmiş bir berduşum benkaranlığın en dibindeyim
yolunu kaybetme, dikkat et
gel, gel, gel, beni gündüze çıkar
çok geç, olmadan pusulanı çıkar
Upas Yayın‘da Emir Alisipahi Eserleri:
https://upas.evvel.org/?tag=emir-alisipahi
Emir Alisipahi’nin Sosyal Medya Hesapları:
Instagram: @emiralisipahic
Twitter: @EmirAlisipahi
28
2020
TAG: RAD DAR (Gala ve Söyleşi, 4 Mart Perşembe, 20.00, Vault34/Yeşilçam Sineması, Taksim)
Facebook Etkinlik Bağlantısı:
https://www.facebook.com/events/626574431242521/
Hamiş: EVV3L kapsamında yayımlanan “Sokak Sanatı” başlıklı ilgilerin tümüne https://evvel.org/ilgi/duvarda adresinden ulaşabilirsiniz.